Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 

Recht op gas 
Auteur Bericht
Gebruiker
Gebruiker
Bericht 
Hoi,

hoewel ik niet precies weet welke concrete rechten en plichten nu uit de volgende artikelen voortvloeien (domweg omdat ik niet met die wet bekend ben) toch even een stukje tekest van de Gaswet:

Volledige tekst gezet op: http://www.krakendrotterdam.org/doc/Gas ... -11-05.rtf

Citaat:
aragraaf 2.3 Verrichten van transport van gas
Artikel 14
1. Behoudens artikel 15 is een netbeheerder verplicht, in voorkomend geval tezamen met een verwant bedrijf, degene die daarom verzoekt een aanbod te doen om met gebruikmaking van het door hem beheerde gastransportnet en van een of meer installaties van het verwante bedrijf ten behoeve van de verzoeker transport van gas en de dat transport onderscheidenlijk die activiteiten ondersteunende diensten te verrichten tegen een tarief alsmede tegen voorwaarden die in overeenstemming zijn met de artikelen 12f en 81c.
2. [Vervallen.].
3. Een netbeheerder hanteert voorwaarden die redelijk, transparant en niet discriminerend zijn.
4. Voorwaarden als bedoeld in de artikelen 236 en 237 van Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek worden vermoed niet redelijk te zijn.
5. Een voorwaarde is redelijk, wanneer dit blijkt uit de aard, inhoud en wijze van totstandkoming van de betrokken voorwaarde.
6. Het vierde en vijfde lid zijn niet van toepassing op een afnemer, als bedoeld in artikel 43, eerste lid.
7. De artikelen 236 en 237 van Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek zijn mede van toepassing op voorwaarden in overeenstemming met afnemers als bedoeld in artikel 43, eerste lid, die rechtspersoon zijn of handelen in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
Artikel 14a
1. Behoudens artikel 15 is een LNG-bedrijf verplicht, in voorkomend geval tezamen met een verwant bedrijf, aan degene die daarom verzoekt een aanbod te doen met behulp van de door hem beheerde LNG-installatie en van één of meer installaties van het verwante bedrijf, ten behoeve van verzoeker LNG-activiteiten en de die activiteiten ondersteunende diensten uit te voeren. Het aanbod bevat een tarief, berekend op basis van een berekeningsmethodiek die, en tegen voorwaarden die, in overeenstemming zijn met die welke overeenkomstig artikel 13 door de raad van bestuur van de mededingingsautoriteit zijn goedgekeurd.
2. Indien een LNG-bedrijf, een onjuiste toepassing geeft aan de overeenkomstig artikel 13 goedgekeurde berekeningsmethodiek en de voorwaarden, geeft de raad van bestuur van de mededingingsautoriteit dat bedrijf een bindende aanwijzing met betrekking tot de wijze waarop die berekeningsmethodiek en die voorwaarden behoren te worden toegepast.
3. Een LNG-bedrijf hanteert voorwaarden die redelijk, transparant en niet-discriminatoir zijn.
4. De artikelen 236 en 237 van Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek zijn mede van toepassing op voorwaarden in overeenkomsten met afnemers als bedoeld in artikel 43, eerste lid, die rechtspersoon zijn of handelen in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
Artikel 15
1. Een netbeheerder, onderscheidenlijk een LNG-bedrijf, of in voorkomend geval een verwant bedrijf, kan weigeren het transport van gas, LNG-activiteiten of dat transport of die activiteiten ondersteunende diensten te verrichten indien:
a. binnen zijn gastransportnet, onderscheidenlijk de in artikel 14a, eerste lid, bedoelde LNG-installaties onderscheidenlijk de installaties van het verwante bedrijf, geen capaciteit beschikbaar is voor het transport van de desbetreffende hoeveelheid gas onderscheidenlijk de LNG-activiteiten dan wel in redelijkheid niet kan worden gevergd dat hij alle capaciteit beschikbaar stelt;
b. het verrichten van het beoogde transport onderscheidenlijk van die LNG-activiteiten of van de dat transport of die activiteiten ondersteunende diensten hem of de netbeheerder voor wie hij de LNG-activiteiten uitvoert zou verhinderen zijn in de artikelen 10, 10a, 42 en 54a en hoofdstuk 2 bedoelde taken te vervullen of.
c. de netbeheerder beschikt over een daartoe strekkende ontheffing als bedoeld in artikel 16, eerste lid, of het bedrijf een aanvraag daartoe heeft ingediend en daarop nog niet is beslist.

2. Een weigering als bedoeld in het eerste lid is met redenen omkleed.

18 nov 2005, 16:50
Profiel E-mail
Harde Kern
Harde Kern
Bericht 
:cool: Ja, goeie zet Bram, zo is dat lekker overzichtelijk.

13 jan 2006, 23:28
Profiel
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker
Bericht 
omdat het in mijn pandje naar gas rook als ik de kachel aanzette heeft eneco besloten de hoofdkraan dicht te draaien...!! Nu zit ik zonder gas en eneco repareert de leiding in mijn huis niet. Wat moet ik doen? ik ben gewoon ingeschreven en betaal eneco, maar ben bang dat als ik de de gemeente bel, dat ze me eruit zetten vanwege onveilige woning ofzoiets...wie heeft er raad?

17 jan 2006, 17:13
Profiel
ex-godheid
Bericht 
Je huisbaas zou dat moeten doen, maar ik vrees dat hij dat niet van plan is. Dus is het enige dat je kunt doen, zelf je leiding controleren of een loodgieter bellen. Die kan om te beginnen je leidingen afpersen (druk erop zetten en dan kijken of er ergens iets lekt.) Als dat niet het geval is, is het je kachel. Als dat wel het geval is, moet je het lek zoeken en dan opnieuw solderen. Dat is niet moeilijk, maar laat het iemand doen die daar verstand van heeft, anders wordt het nasmeulen in beverwijk. :retard:

Als je een goede gasmeter hebt, dan heeft die nog twee kleine wijzers, die als een gek rond draaien als je kachel aan staat. Als je de kraan van de kachel dicht draait en je geiser uit zet en alles was gas verbruikt uit zet, dan moeten ook de kleine wijzers stil staan. Doen ze dat niet, maar draaien ze langsaam verder, dan heb je een flink lek. Doen ze het niet, maar gaan ze wel draaien als je de kraan van de kachel open zet met je kachel uit, dan is er iets mis met je kachel. Die moet je dan laten repareren of een nieuwe scoren.

Maar leiding afpersen is wel beter dan controle met die tellertjes van de gasmeter. Veel oude gasmeters hebben dat trouwens helemaal niet, die tellen gewoon per kuub. (een kuub gas in je huis is genoeg voor een heftige knal).

17 jan 2006, 17:29
Profiel
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker
Bericht 
ff ter info:

111 Teletekst di 31 jan
Soepeler regels wanbetalers energie

ARNHEM Mensen die zijn afgesloten van
gas en licht hoeven de kosten voor
heraansluiting niet in één keer te
betalen.Van de energiebedrijven mag het
bedrag,soms wel vijfhonderd euro,worden
opgenomen in de schuldsanering.

Door de gestegen energieprijzen kunnen
steeds meer huishoudens de nota niet
betalen.Vorige week trok de Vereniging
voor Volkskrediet aan de bel omdat veel
mensen de kosten voor het opnieuw
aansluiten niet kunnen opbrengen.

Minister Brinkhorst is blij dat de
bedrijven wanbetalers tegemoet komen.
Volgens hem hebben ze duidelijk gemaakt
dat ze mensen niet zomaar afsluiten.

ff kijken of er wat van terechtkomt, maar dit lijkt positief....

Greetzzz Jan

31 jan 2006, 21:51
Profiel
Gebruiker
Gebruiker
Bericht 
From: gl-persberichten@list.xs4all.nl
Reply-To: gl-persberichten@list.xs4all.nl
To: gl-persberichten@list.xs4all.nl
Subject: [Gl-persberichten] Winter's afsluitverbod voor gas & licht aangenomen
Date: Tue, 25 Apr 2006 17:48:12 +0200

Winter's afsluitverbod voor gas & licht aangenomen

25 april 2006

Vandaag heeft de Tweede Kamer ingestemd met het GroenLinks voorstel om afsluiting van energie te verbieden in de winterperiode. In de nieuwe Elektriciteits & Gaswet komt een artikel dat regelt dat in de periode van 1 oktober tot 1 april de energielevering niet vanwege een betalingsachterstand afgesloten mag worden.

GroenLinks is erg blij dat nu wettelijk komt vast te liggen dat er in de (verlengde) winterperiode niet mag worden afgesloten. Erg veel Nederlanders leven in armoede of hebben een problematische schuldpositie. Uiteraard dient iedereen zijn energierekening te betalen, maar voorkomen moet worden dat mensen in de koudste periode van het jaar zonder verwarming of licht komen te zitten. Dat is vandaag veilig gesteld.

Overigens kent de wet geen absoluut afsluitverbod. Bij apert misbruik door de afnemer - bijvoorbeeld illegale aftap voor een wietkwekerij - moet ook in de winter de levering van energie kunnen worden stopgezet. Voorts gaat er van dit aangenomen voorstel een prikkel naar energiebedrijven uit om sneller en intensiever contact met een wanbetaler aan te gaan. Ook worden creatieve routes, als het versneld inzetten van slimme meters voor specifieke groepen, gestimuleerd.

Kees Vendrik

25 apr 2006, 18:37
Profiel E-mail
Harde Kern
Harde Kern
Bericht 
Dit is erg goed nieuws voor iedere consument!
Immers een geld gebrek kan een ieder overkomen!

26 apr 2006, 00:33
Profiel
Gebruiker
Gebruiker
Bericht 
Hopelijk kunnen we binnenkort ook biogas in de Randstad kopen om op te koken enzo..........

30 apr 2006, 23:49
Profiel E-mail
Gebruiker
Gebruiker
Bericht 
Bij ons ook. Omdat we geen gas gebruiken, teminste nu nog niet, wil essent dit gaan afsluiten. En ik zie de bui al hangen als we het wel gaan gebruiken dat we flink wat geld kwijt zijn om het te her aansluiten..

02 mei 2006, 07:40
Profiel
Gebruiker
Gebruiker
Bericht 
De netbeheerder is verantwoordelijk voor de infrastractuur tot aan het huis (en natuurlijk ook voor de meters mochten die herplaatst moeten worden). De kosten zijn dus ook voor de netbeheerder.

13 mei 2006, 21:37
Profiel E-mail
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker
Bericht 
hallo allemaal..wie kan mij vertellen hoe het zit rond het water aansluiten...
Wij gaan een pand kraken waarin niets meer heel is, de meterkast"plek" is nog terug tevinden.
Ik vraag me af of ik door een meterkast te plaatsen, evt door een erkend iemand, mijn stroom aangesloten krijg vanuit de centrale?
Ze zijn toch verplicht deze aan te sluiten? of vergis ik me?
Kan ik gewoon als particulier dit buiten de eigenaar om doen?
Hoe zit dit met water... stel de kraan is inorde.....kan ik dit ook buiten de eigenaar om doen?
komen ze controleren? als het om een afgelegen pand gaat?
Wie o Wie kan mij een paar antwoorden geven ........ze zijn hard nodig, het zijn er nog al wat..maar... ik heb er evt. nog een paar.... als iemand reageert...alvast bedankt(wij staan namelijk te popelen om te beginnen met de kraak.
Groetjes DG

31 mei 2006, 20:02
Profiel
Forum Junk
Forum Junk
Bericht 
hmm...ben geen bram of ivo, maar 1 keer je vraag stellen is wel genoeg lijkt me. 3 keer in 3 verschillende topics is enigzins overdreven...

01 jun 2006, 09:30
Profiel
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker
Bericht 
Dit topic lijkt me het meest gepast voor deze bijdrage uit de Stentor, greetzzz Jan

‘Energietoevoer is een recht’
van een onzer verslaggevers (Stentor)

DEN HAAG - De Bijstandsbond adviseert reeds afgesloten huishoudens om energieleveranciers voor de rechter te dagen wanneer die weigeren hen opnieuw aan te sluiten. Het gaat in ieder geval om mensen die afgesloten zijn door Eneco Energie.
Dat bedrijf blijft vasthouden aan de huidige regelgeving, zo laat een woordvoerder weten. Dat wil zeggen dat wanbetalers pas weer worden aangesloten wanneer de hele schuld is betaald. Alleen wanneer het bedrijf wettelijk wordt verplicht huishoudens weer aan te sluiten, zal het daartoe overgaan. Begin volgend jaar wordt een nieuwe regeling van kracht die energiebedrijven verplicht reeds afgesloten huishoudens tijdens de winterperiode weer tijdelijk aan te sluiten.

Bondvoorzitter P. Van der Lende vindt de opstelling van Eneco daarom onnodig hard. ‘Waarom laat je mensen in de kou zitten als dit straks verboden gaat worden?’, vraagt hij zich af. Volgens hem maken mensen een goede kans weer aangesloten te worden op het energienet als ze dit voorleggen aan een rechter.

Zelf vragen

Vorige maand dreigde de bond zelf namens een Amsterdammer nog een rechtszaak te beginnen tegen Nuon.

Nadere gesprekken leidde ertoe dat die man inmiddels weer is aangesloten op het net. Het Nuon bevestigde vorige week dat alle huishoudens die hier om vragen én die een betalingsregeling hebben, alsnog opnieuw aangesloten kunnen worden. Maar hier moeten mensen wel zelf om vragen.

Volgens Nuon is er sinds begin deze maand een nieuwe situatie ontstaan nu wettelijk is vastgelegd dat energiebedrijven huishoudens in de winterperiode niet meer mogen afsluiten. In dat geval is het volgens Nuon ook rechtvaardig om mensen die al afgesloten zijn weer aan te sluiten. Het gaat bij dit bedrijf om enkele duizenden huishoudens.

Ook Essent is al begonnen met het heraansluiten van huishoudens. Maar volgens een woordvoerder gaat het bij dit bedrijf nog maar om enkele ‘oude’ gevallen.

Sinds het bedrijf via huisbezoeken afsluitingen probeert te voorkomen, hoeft het nog maar in enkele gevallen de energietoevoer te stoppen.

28 dec 2006, 03:20
Profiel
Harde Kern
Harde Kern
Bericht 
eneco wil mijn gas niet aansluiten (in de sraat buiten de woning) omdat volgens hun zeggen de eigenaar daar toestemming voor moet geven. die eigenaar(woningstichting "de nieuwe unie" in rotterdam) geeft daar natuurlijk geen toestemming voor want die willen mij als kraker liefst weghebben.

wat ik niet begrijp is wat ik te maken heb met die woningstichting; ik heb mijn contract voor gas&licht toch alleen met eneco?...

ook is het zo dat ik er inmiddels al voor betaal, dan moeten ze toch ook leveren?

wie weet wat mijn rechten zijn en kan, liefst eenvoudig, uitleggen wat ik moet doen...

05 okt 2007, 11:27
Profiel
Forum Junk
Forum Junk
Bericht 
je moet opbellen, en dreigen met juridische stappen, en zo proberen een persoon wat hoger in de telefoonboom te pakken te krijgen.
lukt dit niet, dan zou je een advokaat een brief kunnen laten sturen, dat ze leveringsplicht hebben, zeker als je er al voor betaald.
Lukt dit allemaal niet, dan zul je ze moeten dagvaarden in kort geding om het voor de rechter op te lossen.
dit verliezen ze uiteraard, omdat ze leveringsplicht hebben. dus zover zullen ze het niet laten komen.

05 okt 2007, 11:38
Profiel
Administrator
Administrator
Bericht 
tja het punt is dat er voor het aanleggen van een leiding vaak "schade" aan het pand moet worden toegebracht.
Natuurlijk is het onzin om hier een probleem van te maken, want dit gebeurd bij elk huis wel eens en het kan altijd weer goed worden weggewerkt.

Je moet gewoon zorgen dat zij in iedergeval geen gaten in muren hoeven te maken etc. Ook over een gat in de grond kunnen zij moeilijk doen. Een tip dus, zorg dat je alles zelf doet en aan hun doorgeeft dat alles al klaar is en hun enkel een leiding te hoeven trekken.

Verder kan je gelijk dreigen met juridische stappen, je kan zelf natuurlijk ook gelijk een brief sturen (heb je in eerste instantie geen advo voor nodig)

een ander punt waar wel eens moeilijk over wordt gedaan zijn de afsluitkosten voor de eigenaar als hij het gebouw wil slopen. Voordat jij er in kwam heeft hij alles laten afsluiten, dit kost geld. Als jij weer alles laat aansluiten ziet hij het al voor zich dat hij na je vertrek opnieuw moet betalen om alles te laten afsluiten. Mocht dit een punt worden kan je voorstellen dit zelf te betalen (zoek eerst de kosten hiervoor uit).

succes.

Ps; volgens mij is het verder meestal rendabeler voor een kraakpand zonder nutsvoorzieningen om op butaan gas te koken. maarja het is maar wat je wensen zijn en hoe je pandje erbij staat.

05 okt 2007, 12:30
Profiel WWW
Harde Kern
Harde Kern
Bericht 
het pandje is een krot, de eigenaar wil slopen maar krijgt geen vergunningen whatsoever want het is een historisch pandje. de eigenaar heeft de ramen en het binnenwerk aan puin geslagen, toilet kapot enzo, om het pand onbruikbaar te maken. ook het dak was kapotgemaakt; de eigenaar hoopt zo dat het pandje na enige tijd aan het weer bloot te staan uiteindelijk vanzelf wel in elkaar stort, zodat hij dan wel een vergunning krijgt.

dus... het argument dat er misschien schade zou worden toegebracht lijkt me een beetje onzinnig. ook is het zo dat het niet officieel was afgesloten maar dat dat een officieus onderonsje is geweest tussen de eigenaar en zo'n mannetje die normaal gesproken voor eneco gaatjes graaft en leidinkjes aan/af-sluit; bij eneco wist men in eerste instantie niet dat het was afgesloten want dat was natuurlijk niet doorgegeven, en ik heb daarom gewoon een overschrijvingscontract.

ik heb het dak gemaakt en de voorzieningen hersteld en ik ga het nog verder opknappen en ben dus niet van plan om weg te gaan en de eigenaar zal nooit en te nimmer een vergunning van welke aard dan ook rondkrijgen en zodoende is mijn belang het grootste dus zal hij me er ook nooit uit kunnen krijgen, en daarom wil ik gewoon permanente en langdurige aansluitingen van nutsvoorzieningen hebben, klaar. de leidingen liggen er gewoon en het is waarschijnlijk gewoon een kwestie van in de grond ergens een kraantje opendraaien.(anders doe ik het zelf wel...)

(is er hier een advocaat die er zin in heeft?)

05 okt 2007, 13:28
Profiel
Administrator
Administrator
Bericht 
Citaat:
de eigenaar zal nooit en te nimmer een vergunning van welke aard dan ook rondkrijgen en zodoende is mijn belang het grootste dus zal hij me er ook nooit uit kunnen krijgen,

dat is erg goedgelovig in je pandje... persoonlijk ben ik van mening dat je nooid ervan uit moet gaan dat je ergens heeeel lang kan zitten. Natuurlijk kan je hier wel op hopen, maar het is onmogelijk te zeggen wat een eigenaar in de toekomst kan en wil doen.
Op een gegeven moment is je pandje waarschijnlijk gewoon aan de beurt en zal je eruit moeten. Al komt het nog heel soms voor dat panden gelegaliseerd worden of al bv 28 jaar gekraakt zijn. maar nogmaals, ik zou hier niet vanuit gaan

06 okt 2007, 10:44
Profiel WWW
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker
Bericht 
hoi,
ik heb een vraagje misschien dat jullie me kunnen helpen … Heb sinds dec 08 een pandje gekraakt (kantoorruimte) dat ging verder allemaal goed, gesprek gehad met de eigenaresse, waarin wij aangaven dat we voor ons gas water licht verbruik wilden betalen. (staat op papier) Eigenaresse gaf op dat moment aan met haar advocaat de eventuele vorm van een overeenkomst te bekijken en dat te laten weten aan ons. ze was erg blij dat we geen slopers waren en alleen maar wilden wonen .dat was dec. 2008. Niks meer gehoord . Nu , kregen we een rekening van de stookkosten van 4000 euro.(geen specificatie of niks) Hebben jullie ideeen Hoe we dit op een correcte manier kunnen oplossen.

Groetjes!

01 mei 2010, 14:55
Profiel E-mail
Gebruiker
Gebruiker
Bericht 
4000 euro voor anderhalf jaar gas gebruiken in een kantoorpand? Zoveel kan dat rustig kosten inderdaad.

Op een correcte manier oplossen lijkt me in dit geval een specificatie opvragen, ff narekenen of t klopt en dan is het daarna betaaltijd.

01 mei 2010, 15:44
Profiel
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker
Bericht 
de baron schreef:
4000 euro voor anderhalf jaar gas gebruiken in een kantoorpand? Zoveel kan dat rustig kosten inderdaad.

Op een correcte manier oplossen lijkt me in dit geval een specificatie opvragen, ff narekenen of t klopt en dan is het daarna betaaltijd.

sja, maar er is totaal geen overeenkomst , niets. we hebben zelf tot 2 keer toe contact opgenomen maar ze leken er geen moeite voor te willen doen .
De situatie bestaat uit 3 panden : Winkelruimte, Kringloopwinkel/ouderenbond en kantoorruimte (Wij) Bij ons zitten alle ketels en meters, en recentelijk zijn er tussenmeters geplaatst om alles apart te registreren. Ik heb gewoon het idee dat ze maar wat proberen , komt wel vaker voor toch ?
en in hoeverre staan wij in ons recht ?

01 mei 2010, 16:51
Profiel E-mail
Gebruiker
Gebruiker
Bericht 
FengFeng schreef:
sja, maar er is totaal geen overeenkomst , niets. we hebben zelf tot 2 keer toe contact opgenomen maar ze leken er geen moeite voor te willen doen .
[..] Bij ons zitten alle ketels en meters, en recentelijk zijn er tussenmeters geplaatst om alles apart te registreren. Ik heb gewoon het idee dat ze maar wat proberen , komt wel vaker voor toch ?
en in hoeverre staan wij in ons recht ?

Dat er totaal geen overeenkomst is lijkt me twijfelachtig. Je geeft zelf aan dat je in een gesprek met de eigenaresse hebt aangegeven voor gas/water/licht te willen betalen, en dat dit op papier zou staan. In principe zijn dat soort toezeggingen wel bindend en verder lijkt mij in dit geval de eigenaresse gewoon de overeenkomst uit te voeren.

Het is mij een beetje onduidelijk op wiens naam de leveringsovereenkomst staat. Je geeft zelf niets aan dat er op wijst dat jij zelf een overeenkomst hebt afgesloten voor gas en wekt de indruk dat de eigenaresse deze overeenkomst had afgesloten met de gasleverancier en de nota's betaalt. In dat geval zou het wel uitzonderlijk zijn als je deze kosten niet hoeft te vergoeden... In principe accepteer je als verbruiker van nutsvoorzieningen zo gauw je verbruikt start ook de bijbehorende plichten.

De eigenaresse moet natuurlijk wel inzichtelijk maken waar de kosten vandaan komen. Anders zou ze zomaar iets uit haar duim kunnen zuigen of een lucratief handeltje in aardgas beginnen (wat niet zondermeer mag).

Uiteraard valt er indien de meterstanden niet (of incorrect) opgenomen/doorgegeven zijn wat te corrigeren vallen aan de nota van het gasbedrijf, maar dat lijkt me in dit geval een beetje een moeilijke situatie voor w.b.t. je plicht tot betalen. De eigenaresse lijkt nl. gewoon een nota te willen verhalen waarvan jullie "zo'n beetje" aangaven 'm te willen betalen.

Jullie situatie zal vast vaker voorkomen, hoewel ik zelf altijd gas/water/licht op eigen naam zet. Dat raad ik andere krakers ook aan per direct te doen en is bij ons in Coevorden eigenlijk altijd het geval geweest. De relevantie van jouw extra meters ontgaat me een beetje voor w.b.t. de strekking van je verhaal. Verbruikt behalve jullie de eigenaresse ook gas in het pand of zo?

01 mei 2010, 20:23
Profiel E-mail WWW
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker
Bericht 
@coevoet,
Het is mij een beetje onduidelijk op wiens naam de leveringsovereenkomst staat. Je geeft zelf niets aan dat er op wijst dat jij zelf een overeenkomst hebt afgesloten voor gas en wekt de indruk dat de eigenaresse deze overeenkomst had afgesloten met de gasleverancier en de nota's betaalt.Dat klopt In dat geval zou het wel uitzonderlijk zijn als je deze kosten niet hoeft te vergoeden... In principe accepteer je als verbruiker van nutsvoorzieningen zo gauw je verbruikt start ook de bijbehorende plichten.dat is ook onze bedoeling, hebben na die 2 keer contact opnemen het erbij laten zitten , hadden we niet moeten doen , dan hadden we msschien per maand kunnen betalen ofzo.
En ik ga er ook gelijk achteraan dat het op onze naam komt, wel zo makkelijk

wat die meters betreft , naast het (kantoor)pand is een winkel , en erachter een ouderensoos/kringloopwinkel. Alledrie de ketels en meters zitten in het kantoorpand. Nu ongeveer 1.5 tot 2 mnd. geleden en afgelopen week zijn er tussenmeters of extra meters geplaatst, zodat ze alles apart kunnen registreren/berekenen. alles ging eerst op 1 hoop.

Hoop dat het nu duidelijker voor je is ??!! En bedankt voor je reactie!!!

01 mei 2010, 22:09
Profiel E-mail
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ]