Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

deur openen zonder schade te maken 
Auteur Bericht
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker
Bericht 
Ik zit in een flat waar ook huismeesters zijn en wil naar de gas meter toe die in een gesloten ruimte hangt het probleem is dat ik daar geen sleutel van heb en de huismeester er niet bij wil hebben

Hoe krijg ik die deur open zonder dat ik er iets aan sloop????
Het probleem is dat het een slot is waar een baardsleutel in moet.
Maar dan wel een met een hele rare kronkel erin

Wie kan mij helpen???

06 okt 2007, 11:25
Profiel E-mail
Forum Junk
Forum Junk
Bericht 
zo'n baardsleutel met rare kronkel is makkelijk zat, ga naar zo'n sleutelbar en koop alle mogelijkheden van die sleutel met die specifieke kronkel, zijn er hooguit een stuk of 8...

ik vraag me af wat jij zonodige in dat gashok mot, zonder de huismeester erbij te willen hebben.

tot slot wil ik erop wijzen dat technieken om op oneigenlijke wijze sloten en/of deuren te openen hier niet mogen worden besproken. dit ivm eventueel meekijkende boefies. ga naar je plaatselijke ksu en leg daar je probleem voor.

06 okt 2007, 11:49
Profiel
Harde Kern
Harde Kern
Bericht 
Citaat:
zo'n baardsleutel met rare kronkel is makkelijk zat, ga naar zo'n sleutelbar en koop alle mogelijkheden van die sleutel met die specifieke kronkel, zijn er hooguit een stuk of 8...

Dit klopt niet... er zijn echt heeel veel verschillende baardsleutels met 8 ga je het echt niet redden. Anders zouden de sloten allang uit de handel zijn.
Maar het zou al helpen als je het merk weet en het profiel van voren. Maar dan blijven er nog erg veel mogelijkheden over!
Let op dat je hier niet verkeerde info gaat geven als je dingen niet zeker weet, of zet erbij dat volgens jou het zo is....

Verder is mij niet echt duidelijk dat dit iets met kraken te maken heeft dus is juist de regel van geen info geven ook wellicht hier op van kracht. Om deuren open te krijgen om er vervolgens te gaan wonen kan je natuurlijk bij een ksu terecht voor info!

06 okt 2007, 20:11
Profiel WWW
Forum Junk
Forum Junk
Bericht 
het is mijn ervaring dat eenvoudige baardsleutels zoals van bijvoorbeeld (bruynzeel)deuren binnenshuis het aantal mogelijkheden bij 1 gegeven sleutelgatprofiel gewoon klein te noemen is, alleen de middelste 3 coderen, waarbij de twee aan weerskanten van de middelste hetzelfde zijn dus eigenlijk komt het neer op maar twee die van elkaar kunnen verschillen van hoogte, het aantal mogelijke combinaties daarmee is op de vingers van 1 a 2 handen te tellen.
en als het gaat om zo'n typisch boerenschuurdeurslot met zo'n kronkel in de vorm van een 2 of een omgekeerde 7 of zo, zijn er helemaal geen coderende inkepingen aanwezig en is dus maar een enkele sleutel nodig, want die zijn allemaal hetzelfde.

natuurlijk kan ik ernaast zitten, bij deze aangegeven, maar hoogstwaarschijnlijk niet.

07 okt 2007, 11:36
Profiel
Harde Kern
Harde Kern
Bericht 
nou een merk deur zegt zowiezo weinig over het merk slot wat erin zit... dat is in veel gevallen puur gokken. Daarnaast is de beredenatie van aantal pinnen ook niet echt te volgen. Het aantal pinnen kan zelfs al verschillen dus stellen dat er maar 2 zijn die voor de daadwerkelijke codering zorgen klopt niet echt.
Ik begrijp dat jou ervaring wellicht zo een keer is geweest, maar er zijn echt honderden (als het al niet duizenden zijn) mogelijkheden qua combinatie's voor baardsleutels. Tuurlijk is het (zoals ik al zei) aantal te beperken door bv het merk en het profiel te weten, maar dan nog zijn het er erg veel.

op; http://www.duitman.nl/digicat/index.php?cPath=64 staan al een heel erg groot aantal blanco baardsleutels. Deze zijn dus nog niet eens ingekerft.

Trouwens bij alleen al een combinatie van 2 pinnen die elk in maar 4 standen terecht kunnen is het aantal mogelijke sloten al 16. Nou zijn er meestal nog veel meer combinatie's.
Tuurlijk zou ik met een grootte bos sleutels het eerst gewoon proberen. Toevallig heb ik er zelf dan ook heel veel. Ik zou deze echter niet voor dit doel allemaal gaan aanschaffen.

in veel gevallen staat bij dit soort sloten aan de smalle zijde van de deur (waar je het slot kan zien) het merk en nr. Maarja hier moet de deur dus eerst voor open gaan.

Ps; ik heb zelf het ook wel een keer meegemaakt dat ik met een sleutel zo een deur openkreeg maar zoals gezecht heb ik dan ook wel een flinke berg sleutels.

07 okt 2007, 18:29
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]