Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

kraakverbod - hoe, wat en wanneer? 
Auteur Bericht
Administrator
Administrator
Bericht 
We hebben een info folder gemaakt om mensen op de hoogte houden van de stand van zaken rondom het kraakverbod. Er schijnt onder velen nog onduideijkheid te bestaan over de situatie zoals die nu is.
Hoewel op dit forum er veel mensen zitten die wel op de hoogte zijn lijkt het mij goed om het hier te plaatsen.

Laat ik eerst duidelijk maken dat het niet onze intentie is om te bespreken hoe mensen in een specifieke situatie zouden moeten reageren of wat we van bepaalde regels moeten vinden. Het kan natuurlijk zijn dat ik soms mijn eigen mening heb verwoord, maar in eerste instantie is deze brief enkel bedoelt om aan jullie de situatie duidelijk te maken.

Mochten mensen nog vragen hebben waarvan ze het antwoord niet kunnen vinden in hun eigen dorp/stad kunnen ze die natuurlijk hier op het forum stellen. Ook kan men conact opnemen met een ksu dicht bij (zie ksu lijst)... indien dit geen succes bied dan kan je ook terecht bij ksu-db;
KSU-DB
Havendijk 3
5211 VC ’s-Hertogenbosch
http://www.ksudb.nl / ksu(apenstaartje)ksudb.nl

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Wat kan het kraakverbod voor mijn situatie betekenen?
kraakverbod_hoe_wat_wanneer.pdf [277.15 KiB]
244 keer gedownload

Laatst bijgewerkt door wurth op 17 nov 2009, 22:28, in totaal 1 keer bewerkt

schrijf fout verbeterd

17 nov 2009, 18:29
Profiel WWW
Harde Kern
Harde Kern
Bericht 
Citaat:
Artikel 551a
In geval van verdenking van een misdrijf als omschreven in de artikelen 138, 138a en 139 van het Wetboek van Strafrecht kan iedere opsporingsambtenaar de desbetreffende plaats betreden. Zij zijn bevoegd alle personen die daar wederrechtelijk vertoeven,
alsmede alle voorwerpen die daar ter plaatse worden aangetroffen, te verwijderen of te doen verwijderen.

Dit is het meest debiele wat ik van de 2e kamer heb gehoord..
Complete vernietiging van de bescherming van burgers (en hun privélevenssfeer) tegen de staat.

Goed stukje trouwens!

17 nov 2009, 19:02
Profiel
Gebruiker
Gebruiker
Bericht 
Waren ze die in Den Bosch aan het uitdelen vandaag xD?

Maar zeker mooi sheetje

17 nov 2009, 19:08
Profiel E-mail
Administrator
Administrator
Bericht 
nee, dat waren volgens mij mensen die flyers uitdeelde tegen uitzetting van migranten en de hulp die daarvoor wordt geboden door uitzendbureau's.
Dit info-blad wordt binnenkort wel rondgebracht onder de bossche kraakpandjes. Maar ik dacht plaats hem alvast online zodat ook andere steden er iets aan hebben.

17 nov 2009, 20:25
Profiel WWW
Vaste gebruiker
Vaste gebruiker
Bericht 
Kudo's voor dbhc, goede en duidelijke flyer, gaan hem zeker gebruiken

thnx

17 nov 2009, 20:59
Profiel
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker
Bericht 
in die flyer staat

Citaat:
Deze com-
missie heef onlangs besloten dat zij op 1 december 2010 het voorbereidend onderzoek zullen starten

moet dat niet 1 december 2009 zijn ???

thnx voor de moeite !

17 nov 2009, 22:14
Profiel
Administrator
Administrator
Bericht 
ow foutje zal het gelijk aanpassen.

17 nov 2009, 22:23
Profiel WWW
Forum Junk
Forum Junk
Bericht 
Staat na ( waarschijnlijk ) 1 januari nou iedereen op straat of geldt dit verbod voor nieuwe kraken?

20 nov 2009, 20:26
Profiel E-mail
Administrator
Administrator
Bericht 
zoals je in de folder kunt lezen geld het niet enkel voor nieuwe kraken. Het is verboden om je onrechtmatig in een pand van een ander te bevinden. Of je het nu 30 jaar terug hebt gekraakt of niet.

Een overeenkomst met een eigenaar zorgt er voor dat je niet meer onrechtmatig in het pand zit, maar hier zijn ook wel nadelen voor te noemen.

Daarnaast is het natuurlijk ook de vraag in welke vorm er gehandhaafd gaat worden (zouden panden die al gekraakt zijn wel daadwerkelijk ontruimd worden?)... hierop weet niemand het antwoord maar verstandig is het wel om er op voorbereid te zijn.

zoals ook al in de folder aangegeven zal iedereen dit op een verschillende manier doen. De ene barricadeerd zijn pand de ander wil een overeenkomst sluiten en weer een ander wacht de situatie af en sommige zullen zelfs bij voorbaad al verhuizen. Het is niet mijn bedoeling om mensen te vertellen hoe ze moeten reageren... dat moet iedereen zelf weten, wel lijkt het me goed als mensen samenwerken om sterk te staan wanneer er gehandhaafd wordt.

21 nov 2009, 13:01
Profiel WWW
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker
Bericht 
Hooi Wurth,

Staan nog een aantal foutjes in:

(justitiei2 > Justitie (pagina1 alinea1 r2)
bepaald > Bepaalt (pagina1 alinea3 r3)
vermoede > Vermoeden (pagina1 alinea4 r1)
vele >Velen (pagina1 alinea4 r5)
houd >Houdt (pagina1 stuk over:138asr r8)
gebeurd > Gebeurt (pagina1 laatste alinea r2)

22 nov 2009, 01:25
Profiel E-mail
Harde Kern
Harde Kern
Bericht 
Bij handhaving gewoon blijven zitten, als de tijd van praten voorbij is, de barricaden op.
Misschien dat ze dan een keertje die verharding zien (wanneer is eigenlijk de laatste koelkast op een ME-wagen gegooid?)

22 nov 2009, 01:55
Profiel
Vaste gebruiker
Vaste gebruiker
Bericht 
verharding krijg je als je haarlak in je haar gooit....
koelkasten in dakgoot is kunst en nostalgie.

Buenventura Durruti: "We are giving Hitler and Mussolini far more worry with our revolution than the whole Red Army of Russia. We are setting an example to the German and Italian working class how to deal with fascism."

22 nov 2009, 09:15
Profiel
Harde Kern
Harde Kern
Bericht 
pyro schreef:
Bij handhaving gewoon blijven zitten, als de tijd van praten voorbij is, de barricaden op.
Misschien dat ze dan een keertje die verharding zien (wanneer is eigenlijk de laatste koelkast op een ME-wagen gegooid?)

Verharding, dat was toch mijn juiste haarlak die ik voor mijn hanenkam aan het zoeken was? Vandaag kon ik niet op de barricades stappen, want ik had een kater, aangezien ik altijd mijn verjaardag met vele kratten bier en pep vier!

22 nov 2009, 13:29
Profiel E-mail WWW
Harde Kern
Harde Kern
Bericht 
Oh, met die polen? gezellige lui, behalve als ze van't dak staan te pissen.
Ohja, de boobytraps liggen hier ook al :cool:

22 nov 2009, 13:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]