Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Behandeling wetsvoorstel in de Eerste Kamer 
Auteur Bericht
Gebruiker
Gebruiker
Bericht 
Op 15 oktober heeft de Tweede Kamer ingestemd met het wetsvoorstel om kraken strafbaar te stellen. Dit wetsvoorstel wordt nu behandeld in de Eerste Kamer.

De inhoud van dit wetsvoorstel vind je hier:
http://www.eerstekamer.nl/behandeling/2 ... _3/f=y.pdf

De behandeling van een wetsvoorstel door de Eerste Kamer begint met een voorbereidend onderzoek. Op 27 oktober hebben de leden van de commissie voor Justitie en voor VROM/WWI besloten dit voorbereidend onderzoek te laten plaatsvinden op 1 december.

Op 1 december heeft het voorbereidend onderzoek plaatsgevonden en hebben de commissies bekend gemaakt dat de leden van de fracties CDA, VVD, PvdA, SP, Christenunie (ook namens SGP), GroenLinks en D66 inbreng zullen leveren ten behoeve van het voorlopig verslag.

Een voorlopig verslag wordt uitgebracht wanneer de Eerste Kamercommissie de mogelijkheid wil openlaten om nog in te gaan op het antwoord dat de regering erop zal geven. De griffier maakt het voorlopig verslag en zendt dit in concept aan de leden. Zij kunnen dit nog corrigeren voordat het naar de regering gaat.

De regering reageert op dit voorlopig verslag in een memotie van antwoord.

Na dit antwoord bepalen de commissies van de Eerste Kamer of zij een tweede schriftelijke ronde nodig achten of dat een eindverslag kan worden vastgeteld.

De tweede ronde bestaat uit een nader voorlopig verslag, dat wordt gevolgd door een nadere memorie van antwoord.

Ook hierna wordt weer bepaalt of er een eindverslag kan worden uitgebracht of nog een volgende schriftelijke ronde moet plaatsvinden. Dit laatste komt vrijwel nooit voor en kan alleen met toestemming van de kamer.

Zodra er nieuws is zal ik deze post aanpakken, zodat alle up-to-date informatie in dit topic te vinden is.

04 dec 2009, 14:39
Profiel
Administrator
Administrator
Bericht 
ik snap niet geheel waarom er een apparte topic wordt gemaakt aangezien er al een topic is waar hierover gesproken wordt: viewtopic.php?f=1&t=5300&start=150
Wat mij betreft kan het best allemaal in dat topic om het bij elkaar te houden.

04 dec 2009, 15:01
Profiel WWW
Harde Kern
Harde Kern
Bericht 
Volgens mij wat het goed bedoeld van Duha

04 dec 2009, 15:27
Profiel E-mail WWW
Gebruiker
Gebruiker
Bericht 
Het was inderdaad goed bedoeld :crybaby:

@ Wurth: ik vind het juridische topic een beetje rommelig en onoverzichtelijk. Mijn idee is om iedere keer als er nieuws is de begintpost aan de passen zodat alle relevante informatie bij elkaar staat en makkelijk op te zoeken is voor iedereen die geinteresseerd is. Het is nogal wat om alle pagina's van het andere topic door te moeten spitten op zoek naar de nuttige info. Jij bent moderator en wat dat betreft staat het je vrij om dit topic te sluiten en het bij het andere topic te voegen. :nod:

04 dec 2009, 15:36
Profiel
Harde Kern
Harde Kern
Bericht 
en overzichtelijk maken en de ruis eruit. Wurth heeft volgens mij wat te doen...

04 dec 2009, 15:49
Profiel E-mail WWW
Administrator
Administrator
Bericht 
ok, mijn excusses zag de waarde wat laat in ;)... je bedoeling wordt zeer gewaardeerd! Ik heb even een nieuwe topic ervan gemaakt om de vervuiling in deze gelijk weg te hebben en zodat ik er bij kon zetten dat mensen voor reacties nog in het andere (onoverzichtelijke topic) terecht kunnen.

Ik heb in de nieuwe topic je bericht geplaatst en jou als 'plaatsver van bericht' aangewezen waardoor je daar gewoon dingen weer in kan wijzingen. Daarnaast heb ik hem als sticky neergezet zodat hij boven aan blijft staan.

Maar ben het dus wel eens met het idee dat het wat overzichtelijker kon.

edit; hier kan je de nieuwe topic vinden; viewtopic.php?f=1&t=6659
Hij heet trouwens iets van kraakverbod - de stand van zaken. Dit omdat de wetsbehandeling meer inhoud dan behandeling in eerste kamer (denk bv aan plaatsing staatsblad en het koninklijk besluit waarbij de datum van inwerking treding bepaalt moet worden)... met de nieuwe titel past dat er gelijk ook bij.

04 dec 2009, 16:04
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]