|
|
•
• • •
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Schadevergoeding na vrijspraak
| Auteur |
Bericht |
|
Duha
Gebruiker
|
Hallo mensen,
zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik in hoger beroep vrijgesproken i.v.m. de herkraak van de Biltstraat 18 in Utrecht. Nu wil ik een schadevergoeding aanvragen en ik vroeg me af wat jullie ervaringen daarmee zijn.
Heb je wel eens een schadevergoeding aangevraagd? Welke kosten heb je aangegeven? Zijn die ook gehonoreerd?
Groetjes!
|
| 11 dec 2009, 09:36 |
|
 |
|
maikel
Harde Kern
|
Hoi Duha, We meet again!
Ik heb zelf een aantal keer schade vergoedingen geeist. Twee weet ik nog uit mijn hoofd. Voor elke nacht dat je vastgezet hebt, staat daar een vast bedrag voor dat is 95 euro. Je advocaat kan hier ook extra vergoeding eisen, wegens correspentie en nog meer (trek ze het vel over hun neus).
Je kan de schadevergoeding aanzienlijk opvoeren, maar als justitie het afwijst sta je weer in de rechtbank. Anyhow jou advocaat heeft hier echt wel verstand van. Doe het snel want het moet volgens mij in drie maanden. Jij kan het echt wel gebruiken en hoe duurder deze zaken worden hoe vervelender het sowieso wordt.
_________________ If you have no critics you'll likely have no success. Malcolm X
|
| 11 dec 2009, 11:35 |
|
 |
|
Juud
Vaste gebruiker
|
Ik ken één geval van het toekennen van schadevergoeding. Heb zelf ook meerdere malen in een klachtenprocedure gesteld dat een schadevergoeding niet meer dan op zijn plaats zou zijn, daar was de smeris het echter niet mee eens. Zelfs, in één geval, dat er werd gesteld dat de klacht terecht was, dat de schadevergoeding, ondanks goed onderbouwd, niet werd gehonoreerd.
Zeker aangezien dit zo lang geleden is, heb ik er m'n twijfels over. Het kost je heel veel tijd en moeite, en de kans op resultaat is vrijwel nihil.
|
| 11 dec 2009, 12:02 |
|
 |
|
Duha
Gebruiker
|
Ik zit niet echt te denken aan een vergoeding voor toen geleden schade maar aan: * kosten van de advocaat * dag vrij moeten nemen van werk voor rechtzitting * reiskosten voor eerste aanleg en hoger beroep * kosten van oppas voor die twee dagen
Dit zijn puur kosten die ik heb moeten maken voor de rechtzaak. Heb je hier ook ervaring mee Juud? Of anderen?
|
| 11 dec 2009, 12:10 |
|
 |
|
maikel
Harde Kern
|
@duha, ik verwijs weer naar mijn 1e post. Als je twijfelt of meer details wilt hebben kan je mij vanmiddag bellen.
@juud, dan heb je het waarschijnlijk om een niet vrijspraak of als er een sepo is geweest of helemaal niets. Ik spreek uit eigen ervaring dat ik meer dan 4x vrijspraak en schadevergoeding heb gehad, waarvan de max 480 euro.
_________________ If you have no critics you'll likely have no success. Malcolm X
|
| 11 dec 2009, 12:54 |
|
 |
|
Duha
Gebruiker
|
Haii Maikel, ik heb je post gelezen hoor  En natuurlijk maak ik gebruik van de expertise van mijn advocaat. Ik ben alleen gewoon benieuwd naar ervaringen hiermee. Vandaar mijn oproepje. Het is een onderwerp dat niet zo vaak besproken wordt volgens mij en waar mensen wienig vanaf weten. Goed dus om het er eens over te hebben. Knuf, Duha
|
| 11 dec 2009, 12:59 |
|
 |
|
wurth
Administrator
|
Wanneer je in verzekering bent gesteld dan kan je per dag sowieso een schadevergoeding krijgen van ik dacht ongeveer 110 euro (voorheen was het rond de 90 euro). Daarnaast kan je wel proberen andere schade vergoed te krijgen maar dit moet je dan wel goed kunnen aantonen. Ik zag vanmorge trouwens een berichtje op krakenpost staan van marcel die aangaf wel bereid te zijn schadevergoedingen te willen indienen (wellicht gebundeld) voor art 429 ontruimingen.
|
| 11 dec 2009, 13:52 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|