Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Notaris voor constatering leegstand 
Auteur Bericht
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker
Bericht 
Gezien de recente ontwikkelingen waarbij politie meer en meer ontruimd (onterecht!) onder het mom van 429 en 138 zijn wij op het idee gekomen om in plaats van de politie in te schakelen voor de "noodzakelijke" (uiteraard is deze wettelijk gezien natuurlijk niet noodzakelijk) leegstandscontrole een notaris te vinden die op basis van huidige jurispidentie een officieel rapport op maakt waaruit minstens dezelfde rechten te ontlenen zijn (uiteraard is de komst van de politie niet iets wat je rechten geeft, deze heb je natuurlijk al als je binnen zit).

Mijn vraag is eigenlijk of dit juridisch mogelijk is en of iemand een notaris weet (of waar die te vinden) die hiertoe bereid zou zijn ?

30 jan 2010, 03:32
Profiel E-mail
Forum Junk
Forum Junk
Bericht 
het uurloon van een notaris is echt belachelijk hoog, dus dat wordt dan wel een flink benefietfeestje...

ik heb zelf een tijdje gezocht naar een 'goedgezinde' notaris voor de oprichting van een vereniging, statuten etc. maar notarissen zijn gewoon lui die veel geld willen verdienen.

maar ik zou niet weten waarom de verklaring van een notaris niet even rechtsgelig zou zijn, mocht je ooit aan moeten tonen dat iets leeg is.

dat is dus alleen relevant als ze je op 138 willen oppakken (ontruimen kunnen ze het dan niet noemen...)

30 jan 2010, 03:43
Profiel WWW
Harde Kern
Harde Kern
Bericht 
Wat wij als advies van de advocaat hebben gekregen is het volgende.
Zorg dat je foto´s maakt van de binnenkant van het pand, inclusief post, stof, ralle zooi etc.
Stuur of breng deze foto´s )en een verklaring (misschien met relevantewetsartikelen 138/429sx)naar het politiebureau met 2 man.

Notaris inhuren is gekkenwerk.

Beter is het om te bezetten, en als ze met een ontruimingsdreiging op de proppen komen, meteen een kort geding tegen de staat (laten) beginnen, waarin je verzoekt de ontruiming niet door te laten gaan.

30 jan 2010, 04:03
Profiel
Forum Junk
Forum Junk
Bericht 
ik vermoed dat terror dat wel weet, maar gewoon een alternatief wil overwegen voor de gangbare "leegstands-controle" door de politie...

op zich niet eens een slecht id vind ik, maar wel een dure.

30 jan 2010, 15:32
Profiel WWW
Harde Kern
Harde Kern
Bericht 
Elke beambte mag toch een schrift opstellen wat geldt als wettelijk bewijs.
Misschien een cursusje BOA (6maand) ? ;

30 jan 2010, 16:15
Profiel
Forum Junk
Forum Junk
Bericht 
met zon cursus ben je nog geen beambte...

iedere getuignis geldt als wettelijk bewijs, alleen die van een notaris geldt iets zwaarder, net als die van smeris.

voor sommige rechtshandelingen, zoals het vaststellen van een statuut, of testament, is zon zwaardere getuignis vereist.

30 jan 2010, 18:22
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]