Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

vragenlijst 
Auteur Bericht
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker
Bericht 
Hey!

Ik ben een studente sociologie aan de Universiteit Gent en ik moet als oefening voor het vak Sociale Ongelijkheid zo veel mogelijk vragenlijsten laten invullen door mensen die een kraakpand bewonen of bewoond hebben. De vragenlijst zal niet gebruikt worden voor verder onderzoek, het is louter als oefening voor de studenten bedoeld. De vragen gaan over je sociale achtegrond, motieven voor kraken en druggebruik. Alle vragenlijsten worden vertrouwelijk en anoniem verzameld. Je zou me echt enorm helpen als je een vragenlijst wilt invullen!

Als je geïnteresseerd bent om mee te werken, mag je een mailtje sturen naar sas_aerts@hotmail.com en dan mail ik je een vragenlijst door.

Alvast superhard bedankt voor de hulp!

saskewiet

15 apr 2008, 21:49
Profiel E-mail
Gebruiker
Gebruiker
Bericht 
'motieven voor kraken en drugsgebruik...'

Hoe zet ik een enquete zo suggestief mogelijk op was de opdracht neem ik aan?

16 apr 2008, 08:48
Profiel
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker
Bericht 
We hadden eerst geen vragen over druggebruik opgenomen juist omdat we niet suggestief wilden zijn, maar de assistente vond de vragenlijst "te gemakkelijk". We moesten er een paar gevoelige vragen bij steken omdat het de bedoeling is dat we leren om mensen te overtuigen om een vragenlijst in te vullen over dingen waar ze eigenlijk niet vrijuit over willen praten. Maar je mag gerust zijn, alle vragenlijsten worden anoniem behandeld.

16 apr 2008, 08:57
Profiel E-mail
Harde Kern
Harde Kern
Bericht 
tis meer een raar verband dat gelegt word; kraken en druggebruik...
Drugs wordt in alle kringen van de maatschappij gebruikt, dus waarom zo specifiek benoemen bij een onderzoek naar kraken.
Tis ook vreemd als er een vragenlijst is voor huurders voor hun motivatie om te gaan huren en dan naar hun motivatie voor druggebruik te vragen... dan zou je bijna denken dat het een drugs onderzoek is.