Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

vragenlijst 
Auteur Bericht
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker
Bericht 
Hey!

Ik ben een studente sociologie aan de Universiteit Gent en ik moet als oefening voor het vak Sociale Ongelijkheid zo veel mogelijk vragenlijsten laten invullen door mensen die een kraakpand bewonen of bewoond hebben. De vragenlijst zal niet gebruikt worden voor verder onderzoek, het is louter als oefening voor de studenten bedoeld. De vragen gaan over je sociale achtegrond, motieven voor kraken en druggebruik. Alle vragenlijsten worden vertrouwelijk en anoniem verzameld. Je zou me echt enorm helpen als je een vragenlijst wilt invullen!

Als je geïnteresseerd bent om mee te werken, mag je een mailtje sturen naar sas_aerts@hotmail.com en dan mail ik je een vragenlijst door.

Alvast superhard bedankt voor de hulp!

saskewiet

15 apr 2008, 21:49
Profiel E-mail
Gebruiker
Gebruiker
Bericht 
'motieven voor kraken en drugsgebruik...'

Hoe zet ik een enquete zo suggestief mogelijk op was de opdracht neem ik aan?

16 apr 2008, 08:48
Profiel
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker
Bericht 
We hadden eerst geen vragen over druggebruik opgenomen juist omdat we niet suggestief wilden zijn, maar de assistente vond de vragenlijst "te gemakkelijk". We moesten er een paar gevoelige vragen bij steken omdat het de bedoeling is dat we leren om mensen te overtuigen om een vragenlijst in te vullen over dingen waar ze eigenlijk niet vrijuit over willen praten. Maar je mag gerust zijn, alle vragenlijsten worden anoniem behandeld.

16 apr 2008, 08:57
Profiel E-mail
Harde Kern
Harde Kern
Bericht 
tis meer een raar verband dat gelegt word; kraken en druggebruik...
Drugs wordt in alle kringen van de maatschappij gebruikt, dus waarom zo specifiek benoemen bij een onderzoek naar kraken.
Tis ook vreemd als er een vragenlijst is voor huurders voor hun motivatie om te gaan huren en dan naar hun motivatie voor druggebruik te vragen... dan zou je bijna denken dat het een drugs onderzoek is.

Waarom dan niet "motivatie voor kraken en geen druggebruik" (wat ik natuurlijk ook een rare combinatie vind) maar ik ken meer straight edgers die gekraakt worden dan op een andere manier hun woonvorm vinden.

Maar des al nietemin wil ik best meewerken hoor...

16 apr 2008, 09:34
Profiel WWW
Nieuwe gebruiker
Nieuwe gebruiker
Bericht 
Ik snap jullie bedenkingen, maar op zich is er toch niks mis met een onderzoek naar druggebruik bij krakers? Het kan even goed dienen om de dominante idee├źn hierover te ontkrachten... Ik had even goed een onderzoek kunnen doen naar druggebruikers bij leerkrachten, maar daarmee beweer ik toch niet dat alle leerkrachten druggebruikers zijn?

Het is inderdaad vreemd om zowel naar motivaties van kraken en druggebruik te vragen in 1 vragenlijst, maar je zou het kunnen zien als een poging om een iets algemener beeld te krijgen van mensen die kraakpanden bewonen. Bovendien was het oorspronkelijk niet onze bedoeling om naar druggebruik te peilen, maar die vragen moesten er nu eenmaal inkomen...

In ieder geval tof dat je wilt meewerken! Ik zal je meteen een vragenlijst mailen.

Andere mensen die willen meewerken kunnen me mailen op dit adres: sas_aerts@hotmail.com of een pm sturen.

16 apr 2008, 10:05
Profiel E-mail
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]