Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Anti-terrorisme trainingen op MOB complex Alverna 
Auteur Bericht
Vaste gebruiker
Vaste gebruiker
Bericht 
ik meen dat hier al eerder verteld is dat in alverna(bij nijmegen) op een MOB complex van 20 hectare 10 (van de 25 ofzo) panden zijn gekraakt..we wonen hier nu al een maandje of 4 en op de kinderachtige pesterijtjes van defensie na is er een redelijke rust .

een maand gelden ongeveer werd ons verkondigd dat (aangezien het terein nog steeds van de defensie is) er anti-terrorisme oefeningen zouden gaan plaats vinden ...

er zijn er nu 3 geweest en de eerste 2 zorgden ,op een laaghangende apache na en iemand die wakker werd met een millitair die "per ongeluk" zijn huis in liep, niet veel overlast voor ons...

maar de oefening die eergister en gister werd gehouden was een ander verhaal..opeens werd er tegen wat eerder werd gezegt in geschoten op ons terrein(naar eigen zeggen met losse flodders) , millitairen rijden met jeeps en enorme truck loeihard over een terein waaar een maximum snelheid v 30 kmph geld en waar zowel als bij de antikrakers als bij de krakers kinderen wonen en veel dieren rondlopen,dit resulteerde in een aanrijding door de pelotoncommandant zelf die tegen een van onze bewoners aan reed met zijn jeep en dus ook duidelijk te hard reed,verder voelen sommige mensen zich geintimideert door millitairen die 'snachts opeens achter mensen aan gingen rijden zonder duidelijk doel..

ik ben al met omwonende gaan praten en sommige hebben mij toegezegt een klacht als individu in te dienen tegen defensie...wij overwegen dit ook,er zal zoiezo een brief worden gestuurd naar defensie..

maar er werd ons gister ook verteld dat er waarscvhijn;lijk ook nog mariniers komen oefenen en dit zijn denk ik toch wel een beetje de meest nare gasten binnen het leger...

mijn vraag is dan ook :

heeft er iemand ervaring met het bovengenoemde en hoe hebben jullie de situatie toen opgelost?
ik heb uiteraard ook contact met onze advokaat opgenomen maar ik ben toch benieuwd of er iemand ooit in de zelfde situatie heeft gezeten en wat zijn/haar ervaring daarmee is geweest.

ik ben na vandaag waarschijnlijk weer een hele tijd niet op het internet (want da hebben we godverdomme nie) maar een intresante reactie zal mij wel bereiken via de mensen die wel vaak op dit forum zitten..

ik hoop wat intresants te horen

greetz wazig

24 nov 2005, 15:34
Profiel WWW
Vaste gebruiker
Vaste gebruiker
Bericht 
Ehh nee in mijn huurwoning worden tot nu toe nog geen anti tereuroefeningen gehouden. Als het terrein zo groot is neem ik aan dat ze niet op het hele terrein dergelijke oefeningen houden. Kunnen jullie geen afspraken maken dat ze niet op jullie stuk komen of zo?

grtz

kleef

24 nov 2005, 15:45
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ]